NOM
|
COM
VEIEM L’ESPAI
|
GRUP
|
Treballar
en grup classe
|
MATERIAL
|
Informació
sobre la notícia de l’estació espacial (projector i ordinador)
Visualització
d’un vídeo (projector i ordinador).
|
OBJECTIUS
|
|
DURADA
|
1
sessió de 60 minuts
|
DESENVOLUPAMENT
|
Aquesta
activitat inicial ens serveix per desenvolupar l’avaluació inicial i per
saber els coneixements previs que tenen els i les alumnes sobre com és
l’espai. Aquesta activitat s’articula en tres fases que estan
interrelacionades. A més, en aquesta activitat es planteja un problema que
mitjançant la mobilització dels coneixements hauran de ser capaços de
respondre amb eficàcia.
La
primera part de l’activitat serà de desenvolupament de la creativitat a
partir de la seva creació i imaginació. A més, ajudarà a la mestra a observar
la noció d’espai que els i les alumnes tenen. Així doncs, la mestra proposarà
als infants a fer un dibuix sobre com creuen que és l’espai per esbrinar
quines són les seves idees prèvies. En aquest, els alumnes i les alumnes
podran utilitzar tota classe de materials: ceres, retoladors, aquarel·les,
llapis de colors, etc., perquè puguin deixar anar la seva imaginació i ho
plasmin sobre paper tal com s’ho imaginen.
En la
segona part, com s’ha esmentat anteriorment s’iniciarà a partir d’una
pregunta-situació problema que els alumnes hauran de solucionar mitjançant
l'anàlisi i la selecció dels recursos i els esquemes d’actuació apropiats. La
pregunta inicial que proposada per desenvolupar el projecte i l’activitat
serà: “Es pot viure a l’espai?”
A
partir d’aquí mitjançant el debat i la conversa en grup gran els alumnes
aniran responent i contestant envers l’orientació dels continguts que
sàpiguen o dels esbossos de les idees preconcebudes que sàpiguen.
La
mestra que actuarà com a observadora activa, també s’involucrarà al debat i a
la conversa per generar més dubtes que suposin una reconstrucció dels
esquemes d’actuació. Les preguntes que anirà formulant seran:
Totes
aquestes preguntes ens ajudaran a introduir els continguts claus,
imprescindibles i rellevants tenint en compte els coneixements previs que
haurem vist dels alumnes. La mestra apuntarà les curiositats, dubtes,
preguntes, hipòtesis i altres per després parlar sobre el fenomen en concret.
Seguidament, es posarà un vídeo on s’ensenyi la visió externa des de la terra
(en concret des de l’escola), que s’anés allunyant fins a arribar a l’espai i
tenir vista de tot el sistema solar perquè tinguin una imatge de tots els
continguts treballats anteriorment. D’aquesta manera podran comparar els
dibuixos realitzats a l’inici de la sessió amb la imatge de l’espai del
vídeo.
Finalment,
ens centraríem a explicar el cas de les persones que viuen a l’estació
espacial. A més, podem seguir-los per Twitter i mirar quines notícies i
novetats expliquen sobre el seu dia a dia. I a partir d’aquí començaríem a
preparar les activitats posteriors.
|
dimarts, 23 d’octubre del 2018
ACTIVITAT IDEES PRÈVIES
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
A continuació, ens disposem a avaluar aquesta activitat d'idees prèvies en funció de la nostra rúbrica.
ResponEliminaEn primer lloc, pensem que aquesta activitat deixa clars els coneixements previs dels alumnes i, per tant, el seu nivell, ja que, a través de diferents preguntes, deixen plasmat tant a nivell oral com a nivell escrit el que ja saben. A més, considerem que és una activitat engrescadora, perquè el tema és molt atractiu pels infants i convida a seguir aprenent més sobre el tema. No obstant això, en relació als aspectes formals, hem vist que hi ha diversos errors de cohesió, correcció i coherència, ja que hi ha alguns aspectes que provoquen confusions i, a més, el format de la graella no és l'adequat.
Seguidament, considerem que la metodologia emprada és molt activa, ja que l'infant és el protagonista de totes les dinàmiques i hi ha molta diversitat de recursos.
Finalment, l'activitat és coherent amb el currículum i la unitat didàctica, perquè creiem que el tema que es tracta és molt adient.
Grup que ha fet la correcció: Alba Artigas, Júlia Duran, Anna Guitart i Raquel Martínez
EliminaNota de l'activitat d'idees prèvies: 8
EliminaGrup corrector: Artigas, Duran, Guitart i Martínez
Grup que ha fet la correcció: Miriam Carrera, Albert Casabón, Laia Colomer i Anna Jordà.
ResponEliminaL’activitat d’idees prèvies anomenada “Com veiem l’espai” que tracta sobre el Sistema Solar, la considerem correcte per tal d’activar les idees prèvies dels alumnes en relació a aquesta temàtica. No obstant això, no podem valorar si l’activitat està adequada a l’edat dels infants, ja que no s’especifica el nivell escolar a la qual va dirigida.
Referent a les idees prèvies, segons el nostre parer, l’activitat permet mostrar el nivell inicial dels alumnes, ja que a la primera part, els alumnes, a través del seu dibuix podran reflectir els coneixements previs. A més, la segona part de l’activitat, a partir de la pregunta plantejada pel mestre ““Es pot viure a l’espai?”, els engresca a parlar, fer hipòtesis i a qüestionar-se noves preguntes sobre el tema. Per últim, trobem molt encertada el final de l’activitat, on es mostra un vídeo i es llegeixen notícies de Twitter. D’aquesta manera, es pot aconseguir acabar de despertar la curiositat dels alumnes de cara a les pròximes sessions.
Així doncs, podem afirmar que les diferents parts que es duen a terme dins de la sessió estan molt ben interrelacionades per tal d’assolir els objectius proposats al començament.
Respecte als alumnes, creiem que en la majoria de moments han d’adquirir un rol actiu, sent ells els protagonistes. Alhora però, cal remarcar la importància del mestre actiu al llarg de la sessió per tal de gestionar i organitzar tot el grup-classe. D’altra banda, pel que fa al material, trobem interessant la introducció de les noves tecnologies, ja que els infants han de saber utilitzar els recursos tecnològics actuals. Per tant, la idea d’ús del Twitter és molt bona idea; sempre que sigui adequada a l’edat dels infants.
Segons el nostre parer, aquesta activitat està adequada al currículum i està relacionada amb els continguts de la unitat didàctica; és a dir, és coherent i alhora útil per iniciar-la.
Finalment, fixant-nos en els aspectes formals de l’activitat podem trobar alguns aspectes de coherència i cohesió que es podrien millorar, ja que permetrien una millor comprensió de l’activitat. A més, caldria rectificar el format de la taula, ja que no permet fer una lectura correcta.
Així doncs, per acabar i tenint en compte la nostra rúbrica posaríem una nota total de 7,5.
Està bé. Permet investigar el nivell de coneixements dels alumnes i engrescar-los. No demana que volen saber, per tant, no es poden pactar els objectius d'aprenentatge. L'activitat és incomplerta perquè falta presentar el video i les notícies que es fan servir.
ResponEliminaHeu d'anar en compte amb la redacció i no repetir expressions: Aquesta activitat inicial ens serveix per desenvolupar l’avaluació inicial i per saber els coneixements previs que tenen els i les alumnes sobre com és l’espai. Aquesta activitat s’articula en tres fases que estan interrelacionades. A més, en aquesta activitat
Aspectes formals: falta la llista de blocs, posar els continguts en pàgines i la pàgina dels continguts.
ResponElimina